Hej! Du använder en gammal webbläsare

Jobba hos oss

I Haninge kommun ser vi barnen som kompetenta och att de har lika mycket att lära oss som vi har att lära dem. Detta påverkar hur vi ser på varandra och på hur vi arbetar på våra förskolor.

Undersöker en sten. Foto: Vendelsömalms Förskolor

I vårt förskoleområde arbetar vi i arbetslag. Detta innebär att våra yngre barns avdelningar är ett arbetslag och de äldre barnens avdelningar är ett arbetslag. Med detta arbetssätt skapas en samarbetskultur som är oerhört viktig inom förskolan. Vi ser till att alla barn och alla pedagoger på vår förskola får en likvärdig verksamhet där omtanken för varandra går först.

Personal

På våra förskolor har vi både barnskötare och förskollärare som tillsammans planerar och genomför arbetet på avdelningarna.

Kompetensutveckling

I vårt förskoleområde arbetar vi med kompetensutveckling genom pedagogiska forum där vi bl.a. läser litteratur, arbetar med grupputveckling, har ergonomiutbildningar och olika föreläsningar. Vi har även workshops som leds av vår levande verkstadspedagog. Haninge kommun erbjuder även kompetensutveckling genom KreMiMa där workshops och föreläsningar hålls.

Vill du arbeta hos oss?

Du behöver som vikarie ha ett giltigt polisregisterutdrag för att arbeta inom skola och förskola.

Beställ utdrag från belastningsregistret

För fasta tjänster annonserar vi vid behov på haninge.se

Senast uppdaterad: 1 november 2023